کاراکتر تبلیغاتی ، شخصیتی است مجازی که توسط یک طراح یا گرافیست طراحی و خلق میشود و متولد میشود برای تاثیر گذاری و ارتباط هرچه بیشتر یک برند با مخاطبین . به بیان دیگر کاراکتر تبلیغاتی وسیله ای است که به کمک آن برند ها ، شرکت ها و کمپانی ها میتوانند ارتباطی تاثیر گذار و ماندگار را با مخاطبین خود برقرار کنند . هدف از خلق یک کاراکتر برای یک برند ارتقاء هویت سازمانی آن برند و یا ایجاد شرایطی برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب میباشد ، شاید یک کمپانی مطرح و بزرگ را بسیاری از افراد از روی لوگو آن برند و یا نام آن برند بشناسند ولی زمانی که کاراکتری برای این برند خلق میشود و محصولات یا خدمات آن برند با استفاده از این کاراکتر به مخاطب عرضه میشوند ، این امر باعث تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب میگردد